ילדים שהם מצליחים בלימודיהם ורוכשים קריאה וחשבון בכיתה א' בנחת ובקלות, מפתחים ביטחון עצמי והערכה עצמית.
לילדים אלה קל ונוח גם ליצור קשרים עם ילדים ומורים. חברים רוצים לשחק איתם ולהזמין אותם. הם מרגישים אהובים וטוב להם, וממשיכים להצליח בלמידה ובחברה לאורך כל תקופת לימודיהם. לעומתם, ילדים שנתקעים בלימודים מתקשים ברכישת קריאה, מפתחים חוסר ביטחון, חוששים לקרוא בפני ילדים אחרים, מחשש שחלק יצחקו עליהם. החשש גורם להם להימנע מיצירת קשרים חברתיים ומשפיע על כל מקצועות הלמידה.
ילד כזה אינו אוהב להגיע לביה"ס, חסרה לו המוטיבציה שבלעדיה אין למידה.
מטפלת ביסודות של כל הלמידה.
הערכה פותחה אחרי עשרות שנות ניסיון ומחקר של ד"ר יהודית כרמון, ונועדה לפתח את כישורי המצויינות המשותפים לכל הילדים המצטיינים, שחשפה פרופ' פ. קליין במחקריה.
ע"י הקניית כישורי המצוינות בתהליך של משחק, סיפור, וצלילי מוסיקה באמצעות למידה תוך שמיעת צלילים מקריאת סיפורים תואמים לשיטה, מפתחים את שבעת כישורי המצוינות.
פרופ' פנינה קליין (היועצת החינוכית לגיל הרך של כל שרי החינוך בארץ עד לפטירתה),
מצאה במחקריה כי ישנם שבעה כישורים המשותפים לכל המצטיינים (ילדים וסטודנטים).
משחק ב"קסם ציידי הצלילים" יאפשר לילד לפתח את הכישורים הבאים
בהדרגה ובהנאה תוך כדי סיפור, משחק, נגינה ושירה:
לומדה המדריכה את ההורה צעד אחרי צעד איך לעבוד בשיטת "קסם ציידי הצלילים", כאשר ההורה מספר לילד סיפור והילד מבצע את המשימות תוך כדי הקריאה (נגינה, שירה וסיפור עצמי) ומקבל פידבק הצלחה מיידי.
שני ספרי ילדים ייעודיים -ייחודיים אותם קורא ההורה.
הילד המשחק מבצע את משימות המשחק בתפקיד "צייד הצלילים" ומצליח כל הזמן יותר ויותר. בכך מתפתחים בילד קשב וריכוז וכישורים נוספים תוך הרגשת מסוגלות ואהבה ללמידה.
המחברת משמשת בתום כל מפגש לסיכום ההצלחות של הילד, ובה הוא מדביק את מדבקות ההצלחה שזכה בהם בכל קריאה בנפרד.
מדבקות לקלידי האורגנית/ פסנתר שיאפשרו לילד ל"צלם" את ההברות, ולהראות את מיקום הצלילים.
מדבקות סמיילי עבור כל הצלחה במשחק. בתום כל מפגש הילד מדביק במחברת ההצלחות את המדבקות בהם זכה על כל קריאת סיפור בנפרד.
קופון הנחה לרכישת אורגנית – כדי לשחק ולנגן בה את כל שלבי המשחק עד להצלחה ופיתוח כישורי מצוינות.
ד"ר יהודית כרמון ד"ר לחינוך ומוזיקה ,לקריאה ואוריינות לגיל הרך ומוזיקאית: B.A. ו- M.A. במוזיקולוגיה מאוניברסיטת ת"א, אקדמיה בכינור ובוגרת מדרשה למוזיקה בת"א. את הדוקטורט בחינוך ומוזיקה סיימה באוניברסיטת בר-אילן (2002). בה, ניתחה במשך שנים את כישורי הקריאה הנחוצים לילד כדי להצליח בקריאה ראשונה. תוצאות מחקריה וניסיונה הביאו למסקנה שהחיבור בין מוזיקה וקריאה יעיל ביותר.
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!