קסם ציידי הצלילים

שיטת משחק ייחודית, בה ההורה מספר סיפור
והילד משחק בציד של צלילים,
ומפתח בהדרגה את שבעת כישורי המצויינות
המשותפים לכל המצטיינים.

דואגת שילדך העולה לכיתה א' יצליח
ברכישת הלימודים ובחברה?

ילדים שהם מצליחים בלימודיהם ורוכשים קריאה וחשבון בכיתה א' בנחת ובקלות, מפתחים ביטחון עצמי והערכה עצמית.
לילדים אלה קל ונוח גם ליצור קשרים עם ילדים ומורים. חברים רוצים לשחק איתם ולהזמין אותם. הם מרגישים אהובים וטוב להם, וממשיכים להצליח בלמידה ובחברה לאורך כל תקופת לימודיהם. לעומתם, ילדים שנתקעים בלימודים מתקשים ברכישת קריאה, מפתחים חוסר ביטחון, חוששים לקרוא בפני ילדים אחרים, מחשש שחלק יצחקו עליהם. החשש גורם להם להימנע מיצירת קשרים חברתיים ומשפיע על כל מקצועות הלמידה.
ילד כזה אינו אוהב להגיע לביה"ס, חסרה לו המוטיבציה שבלעדיה אין למידה.

ערכת סיפור- משחק "קסם ציידי הצלילים"

מטפלת ביסודות של כל הלמידה.
הערכה פותחה אחרי עשרות שנות ניסיון ומחקר של ד"ר יהודית כרמון, ו
נועדה לפתח את כישורי המצויינות המשותפים לכל הילדים המצטיינים, שחשפה פרופ' פ. קליין במחקריה.

ע"י הקניית כישורי המצוינות בתהליך של משחק, סיפור, וצלילי מוסיקה באמצעות למידה תוך שמיעת צלילים מקריאת סיפורים תואמים לשיטה, מפתחים את שבעת כישורי המצוינות.

אילו כישורי הצטיינות הילד ירכוש?

פרופ' פנינה קליין (היועצת החינוכית לגיל הרך של כל שרי החינוך בארץ עד לפטירתה), 
מצאה במחקריה כי ישנם שבעה כישורים המשותפים לכל המצטיינים (ילדים וסטודנטים).
משחק ב"קסם ציידי הצלילים" יאפשר לילד לפתח את הכישורים הבאים
בהדרגה ובהנאה תוך כדי סיפור, משחק, נגינה ושירה:

קשב

דיוק

ריכוז

זיכרון

מהירות
תגובה

אוריינות מוזיקלית

אוריינות שפתית

מה עוד הילד ירכוש תוך כדי משחק?

ביטחון עצמי ומסוגלות

הילד בונה את הביטחון שלו על בסיס הערכה עצמית עקב הצטיינותו

ערכים חברתיים

הסיפורים כוללים ערכים כמו עזרה לזולת, ביקור חולים ועוד...

מוטיבציה להשקעה בלימודים ובחברה

המוטיבציה תשליך על השתלבותו המיטבית בחברה ועל לימודיו והצלחותיו בכל תחום

הערכה מכילה:

|

1

מערכת למידה ב-5 שלבים

לומדה המדריכה את ההורה צעד אחרי צעד איך לעבוד בשיטת "קסם ציידי הצלילים", כאשר ההורה מספר לילד סיפור והילד מבצע את המשימות תוך כדי הקריאה (נגינה, שירה וסיפור עצמי) ומקבל פידבק הצלחה מיידי. 

|

2

סדרת ספרים

שני ספרי ילדים ייעודיים -ייחודיים אותם קורא ההורה.
הילד המשחק מבצע את משימות המשחק בתפקיד "צייד הצלילים" ומצליח כל הזמן יותר ויותר. בכך מתפתחים בילד קשב וריכוז וכישורים נוספים תוך הרגשת מסוגלות ואהבה ללמידה.

|

3

מחברת הצלחות

המחברת משמשת בתום כל מפגש לסיכום ההצלחות של הילד, ובה הוא מדביק את מדבקות ההצלחה שזכה בהם בכל קריאה בנפרד.

|

4

ערכת מדבקות צלילים

מדבקות לקלידי האורגנית/ פסנתר שיאפשרו לילד ל"צלם" את ההברות, ולהראות את מיקום הצלילים.

|

5

ערכת מדבקות הצלחה

מדבקות סמיילי עבור כל הצלחה במשחק. בתום כל מפגש הילד מדביק במחברת ההצלחות את המדבקות בהם זכה על כל קריאת סיפור בנפרד.

קופון לרכישת אורגנית

|

6

קופון הנחה לרכישת אורגנית

קופון הנחה לרכישת אורגנית – כדי לשחק ולנגן בה את כל שלבי המשחק עד להצלחה ופיתוח כישורי מצוינות.

מה אומרים המומחים על השיטה?

"שיטת טף-תווים® מהווה פריצת דרך בהכנת תשתית מסייעת לקידום הוראת הקריאה ומן הראוי להשתמש בה במערכת החינוך כשיטת העשרה לקריאה.״
פרופ' אריה ווהל ז"ל
עבד והוציא ספרים לאוניברסיטה הפתוחה -בה עבד כמומחה לניצני אוריינות, אוריינות קריאה,התפתחות ילדים וחינוך מיוחד ומנחה לדוקטורנטים. מכללת תלפיות - היה מנהל לימודי התואר השני. בעל תוכנית טלויזיה: יש לי סוד: אני קורא!
"אחד הספרים המקצועיים והמושקעים ביותר בעולם ספרי הילדים המשלבים את שפת התווים בתוך הסיפור בשימוש בהדגשות וצבעים המסייעים לילדים לזהות את התווים הכתובים השזורים בסיפורים עצמם! מומלץ בחום!"
שרון אייזן
מומחית בינלאומית בחשיבה לתוצאות (TSI) Think Success Inspire
"תוצאות המחקר הראו תוצאות נפלאות, המחקר נערך באוכלוסיות מגוונות ובכולן נמצאו תפוקות טובות ומובהקות ראויה שיטתך כי תופץ במקומות נוספים, גני ילדים ובתי ספר יסודיים-כיתות א'"
ר.ש יחיאל,
מפקח מחוז משרד החינוך
התרשמתי מעבודת המחקר של ד"ר יהודית כרמון ומתכניה,שיכולים לסייע לנו בעבודתנו בגני ילדים. המחקר מוכיח באופן מובהק את השפעתו הישירה של לימודי קריאת המוסיקה בגן על רכישת קריאה בכיתה א, אין ספק שעבודת מחקר זו יכולה לסייע לנו אנשי החינוך בעבודתנו החינוכית השוטפת.
ד"ר ש.יעל ז"ל
המפקחת הארצית על לימודי המוסיקה במשרד החינוך
שיטת טף-תווים® אשר ליוותה אותנו תקופה ארוכה בצורה יחידנית מול מחשב, תרמה לילדים הן בפן האישי והם בצורך הלימודי. השיטה עזרה לילדים לרכוש מיומנויות קריאה, זיכרון שמיעתי, דיוק ומהירות קריאה. הילדים המגיעים אלינו פעמיים בשבוע נתרמו משיטה זו. כאשר הסתיימו שיעורי המחשב המוסיקליים שאלו הילדים האם אפשר להמשיך וללמוד לנגן.. אנו מודים ל"ריד אנד פליי" על הפעלת התכנית ועל העשרת צוות "יד רחל" בתוכנית ייחודית זו.
עודד ברמה
מנהל "יד רחל" לוד
בשם אגודת "יד ביד" ובשם ילדי "בית חם" יפו, ברצוני להודות לכם מקרב לב על שיתוף הפעולה והפעלת השיעורים השבועיים באמצעות תוכנת המחשב "טף תווים", שסייעה לילדים בפיתוח כישורי קריאה. המשחק גרם לאושר רב ולשמחה לילדים. שלי חושן, יו"ר אגודת "יד ביד", ישראל.
שלי חושן
יו"ר אגודת "יד ביד" ישראל

מה אומרים ההורים על השיטה?

טיה(6) אהבה מאד לשחק בטף-תווים® ואף המציאה שמות נוספים משלה לתווים שלמדה, נדהמתי מהריכוז והקשב שהמשחק עורר בה ומהדרך המהירה בה למדה לנגן בשיטה המיוחדת תוך מספר פעמים הייתה מסוגלת לנגן בעצמה שיר שלם ולזהות אותו
ג'ודי לורנפול, תל אביב

מה אומרים המורים על השיטה?

"אני לא מבינה מה קורה כאן, עשר שנים אני מלמדת רק בכיתה א' אף פעם לא נתקלתי בתופעה כפי שקורה כאן בכיתה הזאת. מה שאני מלמדת היום-למחרת כל הכיתה קלטה ואני יכולה להמשיך להתקדם"
ציפי פלג
מחנכת כיתה א' בקרית אונו שקיבלה את הילדים שלמדו טף-תווים® בהיותם בגן.
בקורס של ד"ר יהודית כרמון נחשפתי לשיטת טף-תווים® בתחילת השנה הילדים היו מופנמים, חסרי ביטחון עצמי עם בעיות קשר וריכוז, ורובם מיועדים לחינוך מיוחד. בתהליך הלמידה גילו הילדים סקרנות ושיתוף פעולה ורכשו ביטחון עצמי, השיפור במיומנות קשר וריכוז, קריאה וקוארדינציה היה כה גדול שכל הילדים התקבלו לבתי ספר רגילים וקיבלתי מכתבי תודה מהורים. נוכחתי שאפשר דרך שיטת טף-תווים® לשפר קשב ורכוז, ולהכין את הילדים לכיתה א' לקריאה טובה והבנת הנקרא, בד בבד עם פיתוח מוזיקליות, קוארדינציה בנגינה באורגנית, בשילוב משחקי מחשב מהנים, התנסות זו גרמה לי עונג בעבודה.
ליה דוד
מורה בכירה לפסנתר ולחינוך מוזיקלי לגיל הרך בחולון

מה אומרים הילדים על השיטה?

אני ממש נהנה לשחק במחשב, לנגן ולהמציא מנגינות.
אודי 5.5
כל בוקר אני ממהרת לגן כדי לנגן במטלופון בטף-תווים®, זה הדבר שאני הכי נהנית לעשות בגן.
סתיו 4.5

לרגל ההשקה

במחיר מיוחד מאד!

רק 947 ש"ח

(94.7X10)

במקום 2497 שח

ד"ר יהודית כרמון

ד"ר יהודית כרמון ד"ר לחינוך ומוזיקה ,לקריאה ואוריינות לגיל הרך ומוזיקאית: B.A. ו- M.A. במוזיקולוגיה מאוניברסיטת ת"א, אקדמיה בכינור ובוגרת מדרשה למוזיקה בת"א. את הדוקטורט בחינוך ומוזיקה סיימה באוניברסיטת בר-אילן (2002). בה, ניתחה במשך שנים את כישורי הקריאה הנחוצים לילד כדי להצליח בקריאה ראשונה. תוצאות מחקריה וניסיונה הביאו למסקנה שהחיבור בין מוזיקה וקריאה יעיל ביותר.

עד כה פיתחה ד"ר יהודית  שתי שיטות המקדמות למידה בקרב ילדים רכים באמצעות מוסיקה:
 1. טף-תווים® : קריאת מוסיקה בה מטמיע כל ילד סדרת פעילויות במוח הנדרשות לקריאה.
סכמה זו משמשת לכל קריאה ולכן הילד קורא בקלות כל שפה חדשה.
2.  קסם-ציידי-הצלילים® : באמצעות סיפור-משחק-נגינה ושירה ב-5 שלבי משחק, הילד מטמיע את שבעת כישורי הלמידה המשותפים לכל המצטיינים, כדי להביא את הילדים למצויינות בלמידה ובחברה.
ד"ר יהודית כרמון- מפתחת שיטת טף תווים

רוצים לדעת יותר על שיטת
"קסם ציידי הצלילים"?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם! 

דילוג לתוכן